راهی که نباید رفت ...

دیگر نباید خفت، باید بیدار شد...

راهی که نباید رفت ...

دیگر نباید خفت، باید بیدار شد...

سلام
این وبلاگو ایجاد کردم تا مطالبی ک کمتر شنیده شده رو پست کنم.

بایگانی
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه

smart7 | سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۲۹ ب.ظ

شیخ صدوق قدس سره در عیون اخبار الرضا مى‏گوید:


امام رضا علیه السلام از پدرانشان علیهم السلام نقل مى‏ کنند که حضرت على علیه السلام فرمود: پیامبر گرامى اسلام صلى الله علیه و آله و سلم به من فرمودند: یا على! مردانى از قریش مرا در مورد فاطمه علیه االسلام نکوهش مى ‏کنند و مى‏ گویند: ما از شما براى فاطمه علیهاالسلام خواستگارى کردیم ولى شما موافقیت نکردید و او را به عقد على علیه السلام درآوردید.


من به آنها گفتم: به خدا سوگند من از ازدواج شما با فاطمه علیهاالسلام جلوگیرى نکردم و او را به عقد على علیه السلام در نیاوردم بلکه خداوند از ازدواج شما با فاطمه علیه االسلام جلوگیرى کرد و او را به ازدواج على علیه السلام درآورد.


 پس جبرئیل علیه السلام بر من نازل شد و گفت: اى محمد! همانا خداوند جل جلاله مى ‏فرماید: اگر من على علیه السلام را خلق نکرده بودم براى دختر تو فاطمه علیها السلام هیچ همتا و مانندى در روى زمین نبود. از آدم ابوالبشر تا همه کسانى که پس از او آفریده شده‏ اند.



 عوالم: ۳۷۳/۱۱ حدیث ۲۰، بحار: ۹۲/۴۳ حدیث

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی